Nothing special Bout me..daaaaaa

My photo
music addict.food lovers .coff-a-holic.daddy's little girl.book lovers.Food lovers ..Love photography

January 9, 2011

Senyum


Lagu ini aku tujukan pada semua orang. Senyumlah..Senyumlahh pada setiap orang. Bukan kena bayar pun. Satu sen pun tak kena bayar okey..

Seorang sahabat yang tidak memiliki apa pun untuk disedekahkan bertanya, “Jika kami ingin bersedekah, namun kami tidak memiliki apa pun, lantas apa yang boleh kami sedekahkan dan bagaimana kami menyedekahkannya ?”

Rasulullah SAW bersabda,Senyum kalian bagi saudaranya adalah sedekah, beramar makruf dan nahi mungkar yang kalian lakukan untuk saudaranya juga sedekah, dan kalian menunjukkan jalan bagi seseorang yang tersesat juga sedekah.” (HR Tirmizi dan Abu Dzar).

Rasulullah SAW bersabda, “Janganlah kamu meremehkan kebaikan sekecil apa pun, sekalipun itu hanya bermuka manis saat berjumpa saudaramu.” (HR Muslim).

Aku takde harta nak diberi. Aku takde duit nak bagi korang. Aku tak pandai berfesyen, tak dapat nak berkongsi trend-trend terbaru tahun 2011 ni (ahakz).Aku tak genius nak berkongsi mengenai ilmu-ilmu yang mantap. Apa yang aku ada, hanyalah SENYUMAN..

p/s : Aku tengah senyum sambil tulis blog ni. Senyuman ini untuk anda semua. :) smile



1 comment:

Unknown said...

tengah senyum ni...