Nothing special Bout me..daaaaaa

My photo
music addict.food lovers .coff-a-holic.daddy's little girl.book lovers.Food lovers ..Love photography

January 28, 2011

Pujian vs Cemuhan

Assalamulaikum. Hari ni aku nak buat senarai pujian secara ikhlas kepada orang-orang yang rapat dengan aku. Minggu lepas dalam class Komunikasi Interpersonal, lecturer aku suruh buat list pujian vs cemuhan supaya kita dapat lihat & nilai attitude diri kita yg sebenar. Aku nak tanya korang, dalam sehari brape banyak korang memuji kawan-kawan & brape banyak korang mengutuk + mengata org samada org yang dikenali @ tak dikenali. jeng..jeng..jeng..haaaaaaa jangan tipu. Lecturer aku ckp, kita lebih cenderung mencemuh dari memuji org, kenapa yer??? Sebabnya manusia mmg memiliki sedikit rasa cemburu + dengki pada seseorang nak2 yang lebih baik dari kita. Tipulah kalau korg tak pernah mencemuh seseorang kan??? takdela mencemuh depan-depan kan..Aku pon kdg2 ada jugak mencemuh dlm hati sorang2.hehehe kantoi. Cth camni "eeii, budak ni asal berlagak sangat, aku senyum, dia buat dek aje, bajet lawa la tu". 

 Mutiara kata dari Dato' Sri Mohd Najib Tun Razak 
"PUJIAN ITU MOTIVASI"

Senarai pujian 

 Iskandar Zulkarnain : Dia ni seorang yang bijak + rajin belajar. Aku suka bila dia motivate org dgn pjg lebar smpai org akan faham apa yg dia nak bagitau. Seorang yang serious & penyayang. Sbb sikap penyayang dia pada kucing + budak-budak lah, aku syg dia lebih2.hehehhe.Boleh tak nak buat cemuhan sikit, hehhehe, harap budak ni dapat la berhenti smoking & berjaya menurunkan berat badan .hihihihi. Chaiyok2..semoga berjaya.


izzah : ni my bbf dri sekolah menengah lg.umah pon dekat je.kalau balik cuti sem, si Izzah ni la menjadi sasaran aku nak kuar g jenjelan.hahahhah. Izzah ni baik orgnya, cantik sbb dia ada mix chinese. org panggil Izzah Amoi. Lemah+lembut + sgt menghormati org tua. cayunk Izzah

 Norshahida : Teman kacip aku kat UM. Ida ni memiliki body yg cantik ala-ala model catwalk gitu. kurus + tinggi lampai. Seorang yg baik hati & sentiasa menemani aku kemana aku pergi. Dia mmg seorang kawan yang baik.

 Ain : Dia ni roomate aku. Seorang yang cantik manis + ada iras-iras muka Arab gitu. Tapi sbnarnya takde mix Arab pon. hehehhe. Darah Jawo adalah. Seorang yang baik hati + pemurah + tak pernah berkira dgn aku..Sbb tu aku cayang dia.

 Nabiehah @ Bee : Bff masa aku kat UITM dulu. Bee ni cantekkk wa ckp lu. Dia ni pandai berfesyen & memiliki kulit yang halus mulus. Seorang yang baik hati & tak kesah kalau org buat dia..ishhhh rasa nak tumbuk2 je org yang buat Bee ni. Tapi Bee ni relax je. Cool bebeh. Baik kan Bee ni. 

 Sheeda@Put : Roomate aku yang cantik jelita persis Fasha Sandha.( seyes aku tak tipu). Bff aku masa kat UITM jgak. Seorang yang cantik + bijak..Susah nak dapat woo....Kalau aku jumpa dia ni, sure aku pelok dia tak nak lepas. Mmg Bff paling best + otak giler-giler laaaaaaa.. Cayang ko giler-giler la Put.

 Amalina @Lilin : Minah ni pon bff aku kat UITM. Seorang yg cantikkk + comel. Nampak comel tapi boleh jadi ganas. Itu yg aku suka + bangga kawan dgn minah ni.hhahhaha. Seorang yg baik hati, sayang member + tak pernah berkira dgn member. Beb, rindu ar nak shopping ngan ko sampai lebam.hhehhehe. Mish u la babe.

Noor Syabieha : Bff masa kat UITM. Seorang yang lemah-lembut + baik hati. Dia ni seorang yg bersopan-santun + baikkkk sangat. Tak kisah kalau org nak kutuk ke, nak ckp apa-apa psl dia. Aku plak yg geram..ishhh ishh grrrr.. Sabar Noor. Ko mmg seorang yang mempunyai kesabaran yg tinggi. Sbb tu aku sayang ko. 

Siti Hawa : Seorang rakan yang baik. Seorang yang sangat jujur. Payah nak dpt kawan jujur cam ni. Kdg2 aku terpaksa nasihat kat dia, jgn jujur sangat Awe, nanti org amik kesempatan atas kejujuran kita. Seorang yang sangat rajin belajar & tak mudah putus asa. Seorang yg selalu amik berat pasal kawan-kawan. Seronok bermanja-manja dgn Awe ni.hahhha. Kalau pening pale, ada tukang urut & tarik-tarik rambut..Jgn jeles auuu.hehehhe.

Zefry @Jef : Bff laki yang paling rapat dgn aku. Seorang member yg baik hati + selalu ambil berat pasal member. Rakan bercerita + rakan bergosip yg paling best. hahhahha. Seorang pendengar yg baik & penasihat yang baik. Time aku sedih, dia ada, time aku happy pon, dia ada jugak. Korang ada tak kawan camni? hehehheh.


Ain sexy : member baik masa kat UITM jugak. Panggil Ain Sexy sbb dia suka berlakon gaya sexy gitu.  Seorang yg sgt aktif & otak giler-giler. aku mmg sntiasa terhibur dgn kerenah dia ni. Seorang yg tak lupakan kawan walaupun aku dah tak blajar sama2 ngan dia dah. Seorang yang berani + berkeyakinan tinggi + pandai berdikari.   Aku bangga sey jadi member dia ni. Pelakon hebat kalau korg nak tau..hehehheh

Aku nak tag senarai pujian ni pada :

Ida 


Sila senaraikan pujian anda yer 

p/s : Pujian yang tulus itu menghibur dan menguatkan hati 

5 comments:

lilinshafie said...

haha=)
jom. on je
wah.siap memuji melambung bai.
miss u 2

Carl Nadia said...

wakakkakka.kantoi sey..owh bab2 puji korg ni, cepat je tahu!!!!... patut ar bee terharu bgai..geli tol.wakakkakka.hahhah

bononaladyz said...

hahhahaha aimie konon2 wat2 sweet plak kan..tol la lin..bkn main melambung2 pujian eh..pesal ko x msukkan nama 'H' bukan nama sbnar dlm BFF ko....xbaik la ko aimi..kan lin kan..

cikshahida said...

ahahaa, ciss nti banje mkan ea..tatau nk puji spe...kah3
btw tengs dear coz da puji..hak3 :p

Carl Nadia said...

ain : hahhahhaha H??? asal lak? sjak bila H naik pangkat jdi BFF aku ni? wakakkakka.bkn BFF ko ke? hahhah eh, lupa BFF ramai sgt.hahhahah. ada S,H, K.hahha.

ida : ptut dia ar yg banje makan.ceitttt yenade???.hahahhaha welcome dear