Nothing special Bout me..daaaaaa

My photo
music addict.food lovers .coff-a-holic.daddy's little girl.book lovers.Food lovers ..Love photography

January 2, 2011

Ajal & maut di tangan Tuhan

Hai rakan-rakan tersayang..hope di tahun baru ni, makin bersemangat dan gembira selalu dalam melaksanakan kegiatan seharian samada bekerja ataupon study. Rasanya blom terlambat utk menyedekahkan Al-Fatihah kepada pelakon Faizal Yusof. Allahyarham dikatakan meninggal dunia akibat serangan jantung di Hospital Pusrawi pada pukul 1.45 petang ketika kita sedang menyambut tahun baru. Aku terkezot jugakk bila dapat tau berita ni, maklumlah allahyarham masih muda lagi, baru berusia 33 tahun.Mula-mula ingat arwah meninggal sebab accident ke, tapi bila dapat tahu arwah meninggal sebab serangan jantung..Ya Allah takutnya aku...Ajal mmg tak mengira usia, umur, jantina, kalau da tertulis ajal kita ketika itu, ketika itu jugalah kita akan pergi. Ajal, maut semuanya di tangan Tuhan.

Aku ni takut bukan apa, sbb ibu aku selalu cakap keturunan aku ni mmg semuanya meninggal sbb jantung.Arwah nenek meninggal sbb sakit jantung, arwah atok pon sama meninggal ketika jatuh dalam bilik air sbb serangan jantung jugak. Jadi, perasaan takut tu mmg ada,tapi sebagai manusia dan hamba Allah yang kerdil, aku tau kita ni hidup hanya sebagai pinjaman sahaja. Satu hari kita akan kembali juga kepadaNya. Apa yang penting, sebelum ajal kita diambil olehNya, kita kena beringat 3 perkara dan renungkan hadis nabi ini " anak yg soleh yang mendoakannya, amalan soleh yang dikerjakannya, dan amal jariah yang dilakukannya semasa hidup".

ini lagi berita yang aku petik dalam manggaonline:

Tatkala kita bergema melaung kegembiraan menyambut tahun baru yang tiba, ada yang meratapi kehilangan insan tersayang.

Pelakon Faizal Yusop meninggal dunia di Unit Rawatan Rapi, Pusat Rawatan Islam pada pukul 1.45 tengah hari ini kerana serangan jantung.

Faizal, 33, meninggalkan seorang balu, Rosmunira Rashid, 27, yang sedang hamil lima bulan dan anak sulung Mohd. Rayyan Nakhaie, 3, hasil perkahwinan dengan penyanyi Siti Nordiana.

Menurut abang arwah, Shaipul Yusop, Faizal jatuh di bilik air sekitar pukul 9.00 pagi ini dan mula tidak sedarkan diri.

Mereka kemudian membawanya ke Pusrawi dan terus ke Unit Rawatan Rapi.

"Arwah sempat menatap wajah anak sulungnya yang dibawa oleh bekas isteri, Siti Nurdiana pagi tadi," kata Shaipul.

Janazah akan disemadikan di Tanah Perkuburan Islam Batu Muda, Batu Caves pada pukul 10.00 pagi esok.

Juadah akhir


Malam tadi arwah sempat menjamu keluarganya makan malam di Restoran Sekincan Ikan Bakar, Taman Setiawangsa. Jamuan itu sebagai meraikan kedatangan tahun baru.

Sementara itu Siti Nordiana atau Nana mula berasa kelainan pada bekas suaminya itu yang mula bercakap perkara yang pelik.

"Dua minggu lalu arwah menelefon saya untuk bercakap dengan anak kami. Saya membuat aplikasi pembesar suara.

"Dia pesan kepada anak kami supaya menjaga saya dengan baik.

"Saya rasa lain macam bila dia berpesan kepada anak saya macam itu. Rupa-rupanya dia nak menginggalkan kami," kata Nana ketika ditemui di Pusrawi petang ini.

Semoga allahyarham ditempatkan di kalangan orang-orang beriman dan dirahmati Allah SWT. Al-fatihah

Bercakap mengenai pelakon yang femes dgn citer Adamaya & drama2 TV ni, aku mmg minat sangat dgn arwah sbb arwah kalau berlakon mmg serious.kalau watak lawak, mmg lawak ler jadinya, kalau watak jahat, mmg jahat btollah wataknya. Pendek kata, arwah mmg seorang pelakon yg sangat berbakat & kita telah kehilangan seorang anak seni yang berkebolehan spt arwah. Apa yang aku minat sgt pasal arwah faizal ni sbb muka arwah seiras dgn Bf aku.huh, setiap kali tgok arwah berlakon, aku akan rindu-rinduan la kat bf aku. Bagi aku la mmg seiras nak2 tang bibir, hidung & raut wajah..tapi tak tau la plak kalau mata korg..

Al-fatihah




sumber pic :google image

sama tapi tak serupa ...pada mata aku la.

masa kurus2 dulu

sumber pic :koleksi peribadi :)

No comments: