Nothing special Bout me..daaaaaa

My photo
music addict.food lovers .coff-a-holic.daddy's little girl.book lovers.Food lovers ..Love photography

January 24, 2011

Kenapa anda perlu pilih baju kurung kain cotton

Assalamulaikum. Hari ni aku nak citer pasal pakaian kegemaran aku ketika pegi kuliah.korang agak2 apa aku suka pakai time blaja ek??? Jawapannya adalah baju kurung.haaa jgn perli ok.Ini adalah benar. Pernah ar dulu aku digelar perempuan melayu terakhir dgn mber2 lelaki sbb tiap2 ari pegi class pakai baju kurung. Baju kurung Cotton plak tu.Tak ke nampak sangat keMelayuan kann..Aku jadi segan tros,pastu mengadu kat ibu aku.Ibu aku cakap, alaaa biarlah. bagus la pakai baju kurung gi class. Nak segan apa plak..Disebabkan kegilaan aku pada baju kurung esp baju kurung cotton, dalam sebulan ibu aku telah menempah 4 pasang baju kurung utk aku. Lepas tu aku mula terpikir, bila da abis blajar, aku nak campak mana baju kurung cotton ni?? Macam tak ramai je perempuan gi ofis pakai baju kurung cotton kan???adehhh...Tapi korang jgn ar risau, banyak kebaikan & faedah memakai baju kurung cotton ni. Disini aku senaraikan kebaikan & kelebihan memakai baju kurung cotton pada korang esp student.

1. cotton ni ada macam2 jenis. Ada kain cotton murah & ada jugak yg mahal. Yg mahal dlm rm150 mcm tu la. Kalau yg murah plak dlm RM20 da dapat 4 meter. Kalau kat Indonesia lagi murah mak aku cakap. Kainnya pun lagi tebal, tak jarang dan lebih cantik. Aku plak beli kat Nagoya je, yang murah punya sbb aku suka beli banyak. Kalau korang suka beli baju kurung yg dah siap, tak payah susah-susah, korg g je Masjid Jamek, berlambak jual kat ctu.murah-murah!!! Utk student, aku syorkan pakai baju kurung cotton jela sbb murah, pastu korang bole beli banyak2 & bole pakai tiap-tiap ari g kuliah.

2. Baju kurung cotton ni kan tebal jika nak dibandingkan dgn kain2 licin yg lain. Oleh yg demikian, mmg sesuai sgt la jika dipakai dlm kuliah sbb dewan kuliah korang kan sejuk yg amat. Tak payah pakai sweater bagai, pakai baju kurung kain cotton pon dah cukup.

3. Kenapa aku suka pakai baju kurung kain cotton??? Sbb aku ni jenis nak cepat. kalau gosok baju kurung kain cotton, korang tak payah nak beriya-iya sgt. Tak Perlu okeyhh.. Gosok gitu-gitu je kat tepi kain, kat bhg depan kain, kat bhg dpn baju.Ahakz. Mudah kan??? Kain cotton tak macam kain licin yg lain, tak banyak kedutan. Kalau korang jenis yg malas tahap gaban, lipat baju kurung cotton cantik-cantik, pastu letak bawah tilam. Makin tebal & berat tilam, lagi bagus. Ini kalau manusia yg mmg betul2 malas la.hehehheh.

4. Selain itu, kain cotton ni tak makan dek zaman. Dari zaman nenek moyang sampai la ke cucu-cicit, perempuan-perempuan masih lagi memakai baju kurung cotton ni. Tak tau la plak kan kalau ada perempuan yg ngengada malu2 nak pkai. Kunun2 cakap tak up-to-date la kann?? Ada aku kesah?? Tak heran la der. Aku selambe jer pakai baju kurung cotton masuk Midvalley gi shopping der.

5. Last sekali, apa yg best pakai baju kurung cotton ni, korang akan terasa slim je sentiasa. ahakz.Betul la.Tak cayer sudah. Bila korang memakai baju kurung kain cotton, korg akan nampk lebih kurus sbb kain baju kurung cotton ni tak mcm kain licin yg terbang sana-sini bila ditiup angin, pastu dah plak tersangkut kat lemak yang bertimbun kat pinggang kan??? Jelas kelihatan lemak bertimbun 3 tingkat mak aiii... Kalau baju kurung kain cotton, mungkin sbb keras, jadi takde la nak berbuai2 bila ditiup angin kan? lagi 1, bila angin kencang, tak yah susah2 nak jaga kain korang, sure takkan tersingkap la. Berbeza dgn kain licin, makk kau, haaa sampai betis bole tersingkap.Kan dah kantoi ada bulu kaki jantan. Betol tak apa aku cakap???. Oleh itu,bertukar lah kepada baju kurung kain cotton.


Aku & baju kurung Cotton


simple tapi nice kan baju kurung cotton?? sesuai la utk student2 mcm kami kan???


Jelas kelihatan efek slim pada baju kurung yg aku pakai kan??? Nak2 bile berdiri sebelah org yg sedikit berisi & tembam2 gtu.ahakz.Tembam2 pon cayang.hehhehe. Tapi dgn syarat,time nak tempah tu,ukur badan korg la, jgn plak ngengada nak ukur badan org lain.takot tak sama size.


masa ni mmg angin kuat tapi lihatlah baju kurung cotton cousin aku. Takde tersingkap sikit pon kan? hehhehe


kredit to Ida. ni masa class dokumentasi, belajar Photography. Aku memakai baju kurung cotton bunga merah



No comments: