Nothing special Bout me..daaaaaa

My photo
music addict.food lovers .coff-a-holic.daddy's little girl.book lovers.Food lovers ..Love photography

December 31, 2010

Blog

pelik kan tajuk aku kali ni??? Blog..Blog BLOG. Pada mulanya aku tulis blog ni sbb bestfren aku ada blog pastu dia pun suh aku buat utk saje2.Aku yang masa tu masih buta IT tak tau apa mnda blog tu pon layankan jelah..Apa aku nak tulis ekk, apa nak tulis?? kawan aku cakap, tulis jelah pape pon..aku pon tulis jela pape pon..Dulu masa sek rendah & sekolah menengah, aku mmg rajin tulis diari.Boleh dikatakan banyak la jugak diari aku yg macam2 bentuk & colour..ada bentuk love, petak, kecik, besar, siap ada mangga lagi..yelah, nanti kalau mak aku ke, kawan aku baca tak ke naya. Masa sek2 dulu tulis diari pasal mamat ni, mamat tu.euwwwwww gatal ko nyahh..hahhaha. tapi bila da besar tak nak pulak tulis2 diari ni. nak tulis blog plak sbb kat U mana main tulis2 ni babe.semua main taip..lecturer cakap kat depan, kita kat belakang taip je ..(heehehe,aku tipu je, aku masih pakai manual tulis2, tapi student Singapore suka taip2 notes pakai laptop dalam kelas). Lepas satu citer ke satu citer aku tulis.Kebanyakan mmg citer pasal diri aku la sbb aku jadikan blog ni sebagai diari kesayangan aku..nanti bila aku dah tua, aku bagi je anak-anak aku baca blog ni, pastu msti anak-anak aku, cucu-cicit aku cakap " waaa nenek ni cam ni ek dulu, nenek ni poyo je kan dulu"..hahahaha.

Ada org buat blog mgkin sbg sumber pendapatan.btol tak?? ada jugak yang nak menambahkan kenalan.tapi kebanyakannya adalah golongan macam aku yang suka melayan perasaan, meluahkan perasaan yang terpendam sekian lama, cewahhhh..yang kuat berangan & ada juga yg nak share ilmu pengetahuan pada masyarakat. Tapi ada juga segelintir manusia yang agak poyoss menganggap dan melabelkan blog ni bagus, blog itu tak bagus.blog budak ni macam sampah, ntah pape blog ni, asik2 syok sendiri.Eh, kau peduli hape?? blog aku, suka hati mak tiri laki aku la nak tulis ape kan?? yang kau sibok ape pasalll???? heheheh aku tengah berlakon tu sebenarnya, bukan marah pon. Tapi aku kesian la dekat blog budak yang femes2 sbb diorg selalu dihina, dicerca atas sbb menceritakan perihal diri, keluarga & apa sahaja yg berkaitan dgn persekitarannya tu...sabar ye kawan2..beselah, org2 famous & hot ni selalu sangat org jealous..nasib baik la aku tak tergolong dalam golongan remaja2 yang hot lagi femes..ada lori ada bus, satu hari nanti Tuhan akan balas..tunggu jela balasan mulut-mulut org yg jahat & tak suka bila org dapat keistimewaan tu.

Bagi aku, pedulikan apa org nak kata..asalkan kita hidup tak kacau org.Kita berbuat baik pada semua org & tidak berlagak ..

Jealous..jealous..bwekkkkk ..tak baik tau dengki & jeles2 kat kawan2..terimalah kekurangan dan kelebihan diri sendiri. Setiap org ada kelebihan & kekurangan masing-masing..Nobody's Perfect

Tingkatkan diri kita kearah yang lebih baik. Jadikan rakan-rakan yg berjaya sbg penguat semangat & jgn malu & segan utk bertanya apakah rahsia yg mereka miliki. Jangan riak dengan setiap kelebihan yang ada pada diri & buangkan sikap negatif, hasad dengki dalam diri.

Ya Allah, jauhikanlah aku dari perasaan hasad dengki dan dari sifat riak.Amin

No comments: