Nothing special Bout me..daaaaaa

My photo
music addict.food lovers .coff-a-holic.daddy's little girl.book lovers.Food lovers ..Love photography

December 17, 2010

Rumah Idaman

bagaimana rumah idaman anda? rumah batu ka? rumah papan ka? rumah pasir ka??? hhehehe gurau je...kalau la diberi peluang nak bina rumah, kat kawasan mana yang korg pilih??? kalau aku la, jawapannya adalah aku nak bina rumah kat tepi pantai..lagi best kalau kat pulau..ramai jgak mber2 aku yang duk pulau..housemate aku pon duk pulau..Pulau Langkawi..zaman dulu org Melayu bina rumah tradisional dgn menggunakan bahan2 tradisional je, cth macam kayu, nipah, rumbia, ..paku2, simen ni takde tauu..tapi kenapa rumah zaman dulu masih ada dan masih lagi kukuh serta kekal sampai skrg walaupun dah tua dan sedikit usang.. ha, sbb kayu yg digunakan adalah kayu2 yang terpilih contohnya kayu ulin @ berlian...tapi perasan tak zaman skrg, senibina rumah dah banyak ikut reka bentuk @ senibina barat..contohnya tandas di dalam bilik, dapur yang kecil dan ada sedikit seperti gaya tudor ala mcm rumah2 dkt Cameron Highlands tu...nampak kebaratan kan?? alaaa, aku pun suka kalau rumah ala2 barat ni..kalau bole, rumah idaman aku mesti dapurnya besar sbb aku mmg suka duduk dapur berjam2..ntah apa aku buat pon tak tau..lepas tu toilet pon mesti besar...erm tu jelaa..yang paling pntg mesti ada satu bilik utk solat bg memudahkan tetamu nak bersolat.

ha, pelik-pelik kan rumah barat..

korang rasa2 la kan macam mana nak naik atas..tinggi tu..mgkin ada lif di dalamnya..sape tau kan


No comments: