Nothing special Bout me..daaaaaa

My photo
music addict.food lovers .coff-a-holic.daddy's little girl.book lovers.Food lovers ..Love photography

December 26, 2010

Perselisihan faham

Perselisihan faham..mesti semua pernah alami kan?.tipulah kalau tak pernah..lidah pon boleh tergigit, inikan pula manusia yang berbeza perangai dan sifat.arini nak cter sikit la pasal kisah-kisah perselisihan faham..aku pon pernah mngalami perselisihan faham bkn sahaja dgn boypren malahan jga dgn kawan-kawan pon pernah..ada yg lagi parah bila tak sebulu dgn seseorg hingga tak bole nak bjumpa mcm ayam dgn itik..inilah yang dikatakan perbezaan manusia..macam aku plak, bila aku marah, bergaduh @ berselisih faham dgn someone, aku lebih suka mndiamkan diri @ melarikan diri..aku tak nak pnjg2kan citer sbb nanti lagi parah..tapi lain pulak bagi mereka yg tak suka melarikan diri @ mendiamkan diri..bagi mereka mendiamkan diri bukanlah jalan penyelesaian masalah yang terbaik sebaliknya duduk berunding face to face dgn org yang dia tgh marah tu..itu yg sebetulnya.Yelah, lain org, lain caranya kan..tapi aku paling tak suka bila seseorang tak suka mendengar pendapat & pandangan org lain..bajet dia je yang betul..nobody's PERFECT..hanya Allah SWT sahaja yg sempurna..ttapi ttp wujud manusia yg sebegini yg merasakan diri mereka lbih bijak dari org lain shingga tak memberi peluang kepada org lain bercakap..Bagi aku sebijak manapun seseorang tu, secantik dan sefemes mana pun seseorang, tapi perangai asyik nak membangkang org je keje, takde maknanya der..buat org sakit hati adelah..kita ni blom lagi nak bukak mulut, baru sepatah dua pendapat, dah dilawannya, ditentangnya, disangkalnya, masyaAllah mana tak terkejot org tu..erm, jalan terbaik adalah diam jelah..tapi bila kita diam, dikatanya kita ni tak dgr dia cakap, tak fokus apa yg dia nak katakan.alahai manusia, manusia..peliknya perangai setiap orang..Pada pendapat aku, tak kira sesiapa pon, org miskin ke, org kaya, org hodoh, org cerdik, org bodoh, bengong ke perlu diberi peluang bersuara..BERCAKAP..!!!

kalau rasa diri tu sorg je yg btol, bagus, duduk gua lah...takpon masuk pertandingan DEBAT (saja taip pakai huruf besar semuanya, Penegasan tu) hehhehhe.



No comments: