Nothing special Bout me..daaaaaa

My photo
music addict.food lovers .coff-a-holic.daddy's little girl.book lovers.Food lovers ..Love photography

December 16, 2009

adakah saya menghidapi Imsonia..oh tidakkk


BESTNYA DAPAT TIDUR MACAM PIC KAT ATAS NI...`
selalu sangat sakit pale..mungkin sbb kurang tidur..macam mana ni???sangat Tension..aduhhh...( sambil ketuk2 pale )...nak tidur..nak tidur..nak tidur...Disebabkan pnyakit saya yg satu ni..terpaksa la saya search bagaimana nak dapatkan tidur yang berkualiti n nyenyak..cewahhh...ok, ni dia tip2 yg saya dapat...renung2 kan..kihkihkih...

1.Tidur di tempat yang nyaman dan selesa..
Tidur di tempat yang selesa..bantal dan tilam yang selesa dan diperbuat daripada bahan yg terbaik..beli la yang kartun2 ke, yang comel2 gitu...hihhihi..macam saya pnya tilam la...Pinky gitu..Love2 jiwang...hahahhaha..

2. Mandi sebelum Tidor..
haaa..jgn mandi malam pulak..kna mandi before pkul 9 malam..bila kita mandi..badan kita akan rasa relax je..n santai..bayangkan anda sekarang berada di tepi pantai..skrg ni saya bayangkan diri saya di Bali..cewahhh..hahahahhaha....korang pon bayangkan la...aishhh..layan la saya cepat...

3. Minum segelas susu panas before tidurrr..~
ha....susu tidak menggemukkan ok..so, korang jangan takut n risau..Susu membantu kita tidur lebih awal n selesa..ingat tu..saya minum susu anlene yang utk org2 yang berumur 19-50 thun..aishhhh nadia ni..itupun nak mention ke??tak malu...buuuuu.. :) hihihi

4. Relaxkan diri, Minda dan Jiwa anda..
lakukan latihan pernafasan...haa..tarik nafas panjang2 sbyak 3x..pas tu hembus..tarik lagi..hmbus..pas tu anda buat sndri k..kihkihkih...then kita dgarkan lagu2 yang lmbut...ala2 romantik n relax..saya suka dgr lagu Kenny G..mmg lentuk la pas tu...lagu2 macam tu mmg mngantuk..kalu tak pcaya dgr la music macam tu..Silhoutte ke..sure la korang akan pngsan pas tu..

5. baca bacaan yang ringan
haa...ni salah satu hobi saya before nak tido..atas katil mesti da buku..tak kira apa jnis bahan bacaan la..dari dulu smapi skrg mmg kna da buku atas katil...kalu tak, boringggnya..tapi jangan baca bacaan yang berat n korg mmg excited nak baca pulak..tu bukan nak mmbuatkan kita tidur..tak tidur sampai pagi la jawabnya kan kan...bila kita membaca, mata kita akan letih n penat..so, mngantuk pun cpatlah datang..yehaaaa.pas tu dapat tidur daa..

6. Kosongkan fikiran & tutup pintu Bilik tidur anda
masalah ni mmg slalu terjadi..btol tak??? yelah, stiap org da masalah kan...pas tu mesti nak terbawak2 sampai tidur..boleh tak pas ni kita buangkan masalah ni sekejap..sekejap je..pagi sok bila da bangon, nak ingat masalah tu balik , ingat la...sbb masalah2 @ apa2 perkara yang main2 kat kepala otak kita ni akan mgacau n mnganggu ketenteraman kita nak tidur..so, kita tarik nafas, tutup mata..tutup lampu bagi gelap 1 bilik..jgn takut..tak de hantu okey...kosongkan fikiran..sure pnya, kita senang n mudah nak tido...

7...akhir sekali, kalu tak bole tido jugak..pandai2 la korang nak hidup..hahahah.
ha...ni utk mata2 yang degil macam sya..kalu tak bole tidur jugak..terpaksa la korang buat something yang korang suka..macam saya kalu tak bole tido, biasanya saya akan online..baca buku..kemas umah n lipat kain..paling best, pkul 3 pagi cuci toilet..amacam??? teror tak saya...gila kan....tu dah namanya bosan yang amat la tuh..tak boleh tidorkan..pandai2 la cari kerja..dripada duk terpusing kiri kanan kiri kanan atas katil..buang masa jer.... :p

No comments: