Nothing special Bout me..daaaaaa

My photo
music addict.food lovers .coff-a-holic.daddy's little girl.book lovers.Food lovers ..Love photography

May 11, 2010

Keistimewaan Wanita ~ Bersyukurlah anda Dilahirkan sebagai seOrang wanita..

Erm...memandangkan banyak sangat masa yg terluang selama 1 bulan lebih ni, jadi saya banyak menghabiskan masa dgn membaca.tak kira apa jua jenis bahan bacaan. masa muda, sihat ,segar bugar n ingatan masih kuat ni la, baiklah kita tanamkan sifat membaca dalam diri supaya dapat improve lagi knowledge kita.btol tak kawan2??hihihi da macam cikgu tadika la plak kan..Ok, buku yg saya baca minggu ini berjudul " Hikmah Kejadian wanita ". Apa yg mnarik dalam buku ini adalah kesemua yg dipaparkan dan dijelaskan adalah mengenai wanita sejak dari kecil sehinggalah ke saat kematian. Salah satu tajuk yg saya nk kongsi dgn kwn2 sume adalah mengenai KEISTIMEWAAN WANITA. jom kita tgok apa yg menarik :

1. Doa wanita lbih makbul dari lelaki krana sifat pnyayang yg lbuh kuat dari laki. " Ibu lbih pnyayang drpada bapa & doa org penyayang tidak akan sia-sia " ( Rasulullah SAW).

2. Wanita yg solehah (baik) itu lbih baik drpada 1,000 lelaki yg soleh.

3. Brangsiapa yg menggembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama org yg sentiasa menangis krana takutkan Allah SWT & org yg takotkan Allah SWT akn diharamkan api neraka keatas tubuhnya.

4. Wanita yg tinggal bersama ank-anknya akan tggal bersama aku ( Rasulullah SAW) di dalam syurga.

5. syurga itu dibawah telapak kaki ibu

6. Wanita yg taat berkhidmat kpada suaminya akan tertutup pintu2 neraka dan terbuka pintu2 syurga. Masuklah dari mana-mana pintu yg dia kehendaki dgn tidak dihisab.

7. Apabila memanggil akan engkau oleh dua org ibu bapamu, maka jawablah panggilan ibumu terlebih dahulu.

8. Apabila seseorang perempuan mengandung janin didalam rahimnya, maka beristighfarlah para malaikat utknya. Allah SWT mencatatkan baginya setiap hari dgn 1000 kebaikan dan menghapuskan darinya 1000 kejahatan.

9. Apabila seseorang perempuan melahirkan anak, terlepaslah dia drpd dosa-dosa spt keadaan ibunya melahirkannya.

10. Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa sebulan Ramadhan, memelihara kehormatannya serta taat akan suaminya , masuklah dia dari pintu syurga mana sahaja yg dia kehendaki.

No comments: