Nothing special Bout me..daaaaaa

My photo
music addict.food lovers .coff-a-holic.daddy's little girl.book lovers.Food lovers ..Love photography

May 11, 2010

Adamaya ~


skrg ni mmg ramai yang gler kat drama ni..~ termasuklah saya..kuang3x.. rasanya citer ni mjadi fbret tak kira laki n pmpuan la..btolll..sbbnya kan, mber2 saya yg laki pon layan n jiwang karat ngan citer ni.alahai..kihkihkih..kalu termiss citer ni, mmg tak bole la..kna tgok kat online TV3 ( sambil nyanyi..( TV3 rangkaian anda, membawa...lallalaal)lupa lirik daaa...hihihihi.ok , cakap @ potpet potpet pasal cter ini kan, saya tertarik ngan kesabaran Adam tu..eeeeeeeee geram la tgok dia..sgt baik, penyabar, penyayang..euwwwwww i loiikeeee.... ( opsss laki org la Nadia) hahahha..pas tu geram ngan si Dani...eeeeee bini org pon nak rampas, tak malu..tapi yelah, susah nak ckp kan, 1st love mmg cam tu kowt. even bini org ker, da ada anak 5, 8 pon kalu da tergila n sayang tahap gaban, reban, reban ayam pon, (hihihihi gurau jer) still nak jugak..actually, love sgt drama ni, sbb memaparkan kisah yg rasanya mmg wujud la dlm masyarakat kita. sbbnya, pngarah mmg akan mencipta sebuah cerita berdasarkan pngalaman dia sndri @ pngalaman rakan2 @ mlalui observation. so, cter ni mmg bagus sesangat utk pngajaran pada org ramai arrr... lagi 1 la kan, cter ni nak bgi nasihat kat sume org yg bgelar lelaki spaya bersabor dan sabor dan sabor lagi kalu da masalah dgn bini anda@ aweks anda..kihkihkih...

tapi kan episod ari ni mmg best.agak TOUCHING ckit la..uhukuhukuhuk..uwarghhhhhh..( gedik la nangis2 kan) :p ...dialog ni pling best ;
Adam : saya tau dia cinta pertama awak, saya paham keadaan tu.tapi saya cuba utk beri yg terbaik utk kita.( tak la sama sgt mcm Adam ckp) tapi cam gitula dialognya..hihihi
pas tu Maya berkata2 ( cewah, pngunaan BM yg baik)hihihi:
Maya : salah saya..saya tak buang cinta tu ( maksudnya dia tak buang cinta ex dia la)

So, skrg sape yg salah???? cuba anda teka: jawapannya:-

Kita tunggu selepas iklan ....(hahhahahhah)











jawapannya: ye, mmg 1st love sgt sukarrrrrr nak dilupakan. maklumlah dialah cinta pertama kita.b4 tu , kita tak pernah bercinta n tak berminat pada mana2 laki2 kan. So, bila da 1st tyme bercinta, mestilah kita bharap kita akan kekal selamanya dgn dia.Sehinggakan kita lupa bhawa jodoh kita tlah ditetapkan oleh Allah SWT. Penangan 1st love ni mmg kuat, sbb dgn dialah kita simpan byk memori, knangan pahit n manis. FOR THE 1st Time ok...so, mmg susahla. Tapi Once kita da ada someone yg baru, forget da past. tak guna nak dikenang, tapi tipula kan klu tak hingat lgsung...kita manusia kot, bkn malaikat yg sgt sempurna sifatnya.Tapi bila da ada yg sayang n cintai kita, bagi balik sayang n cinta kita pada dia..kita main pas pas ok..(hikhikhikhik) tak salah rasanya belajar & mencuba..hati kita ni kan cpat berubah (cewahhh, yelah tu Nadia) kuat ko loyar buruk ek ..hahahahah

mcm cter Adamaya ni, Adam ni tau isteri dia tak cinta pon dia even da kawen, tapi he always think positive,inilah jejaka yg ku cari2.(ahakz gila apa saya ni) . Dia percaya jodoh terbaik adalah dari Allah SWT & dia terima dgn redha n jalankan tanggungjawabnya dgn sempurna. Bagi saya la kan, apa yg pngarah nk sampaikan itu adalah, kesabaran adah teras utama utk mcapai kebahagiaan. Actually byk cara utk nak lmbutkan hati org ni Esp pmpuan..sayang dia, buat surprise kat dia n ingat tarikh2 pnting dlm idup dia, respect dia, jga maruah dia, ok la..bkn susah pown (euwwww_). dari tadi asik euww euww.(dah macam PONdan Siam plak saya ni)hahaaha..
ok la, da pnat nak berpotpet..pape pown, saya percaya Jodoh kita tlah ditetapkan & saya pcaya, kalu kita ikhlas utk mbina sebuah masjid yang penuh keberkatan & kesucian, Allah akan tlong kita.Amin....~

No comments: