Nothing special Bout me..daaaaaa

My photo
music addict.food lovers .coff-a-holic.daddy's little girl.book lovers.Food lovers ..Love photography

May 10, 2010

Happy Mother's Day


Rasanya belum terlewat utk saya wish HAPPY MOTHER'S DAY kepada ibu saya yg tercinta iaitu Norwati bt Haji Mohd Datar. Ibu saya lahir pada 16 April 1964 dan mempunyai 9 org adik beradik tapi ramai yg da meninggal.Ibu, kakak sayang sangat kat ibu tau..Walaupun kadang-kadang ibu ni garang sbb ibu kan lahir tahun naga..kihkihkih tapi disebalik sifatnya yg mempunyai ton suara yg tinggi mcm Ning Baizura itu, ada kelembutannya..cewahhh gitu.ahakz.Ibu saya ni sangatttt pandai masak.Antara makanan yg paling saya suka: nasi minyak, nasi ayam, nasi lemak, nasi kerabu, mee Jawa, Ikan stim & macam2 lagi la..pendek kata mmg sume menggiurkan la..bole meleleh air liur ni kalu saya teringat masakan ibu saya ni..Paling tragisnya kan, korang nak tau tak...1st time berpisah dgn family masa umor 18 tahun..uwarghhhh..terpaksa berjauhan dgn family sbb dapat masuk UITM. masa tu, mmg tragissss sangat pasal saya mmg takde selera makan langsung..yela, selama mbesar makan & melantak masakan ibu, tbe2 saya terpaksa menelan masakan org lain yg bukan selera saya..uwarghhhhhhh sekali lagi..tup tup...jeng..jeng..jeng..saya Kehilangan 10 kilo dalam masa 1 tahun...tragis kan..ha..dah cakap tak nak caya...

Bole dikatakan hampir setiap mggu saya nak balik umah..macam Shah Alam- Kuantan ni dalam 4 kilometer je kan..hahaha..nak wat camne, nti saya kempunan plak..Setelah 3 tahun belajar, saya bekerja selama hampir setahun jugak la..yahoooo dapat makan masakan ibu lama sikit..yup yup lagi...., saya dapat tawaran sambung belajar kat UM plak..huhuhu sedey lagi sbb terpaksa berjauhan dgn ibu lagi selama 3 tahun..Lepas belajar ni, saya tak dapat bersama dgn ibu lagi sbb da keje jauh dgn ibu, pas tu dah kawin....~ sedeynya..Bila dikenang-kenang semula, alangkah bertuahnya saya berbanding orang lain yang tak dapat merasa kesenangan dari ibubapa sendiri.. Sejak akhir-akhir ni, mmg saya rasa insaf sangat bila tgok ada kawan2 yg mmg hidup susah.Nak belajar duit takde, mak ayah terpaksa berhutang, gadai rantai, gelang emas, jual motor semata2 nak tampung perbelanjaan anak2 kat universiti. Semua ibu bapa nak anak2 berjaya, jadi org berguna. Saya berdoa semoga Allah sentiasa murahkan rezeki kami sekeluarga dan jauhkan kami dari sikap bongkak dan takbur..Amin...

ok, berbalik semula pada citer ibu saya ni, ibu saya ni sangatlah peramah orangnya..kalu Dihitung, dikira jumlah kawan2 nya, mau beribu kot..da macam artis la plak kan..kihkihkih..lagi 1, ibu saya ni teramatlah suka berjalan2..aduhh pening nak melayan..hahaha..pgi Indonesia, pgi Thailand, pgi Sabah..pastu shopping time..Time ni saya suka bangatttttt ...nak tau sbb apa??? sbbnya ibu akan sentiasa blikan saya something yg mmg mjadi kegilaan saya iaitu baju dan baju dan baju..pastu handbag dan handbag dan handbag..skrg, saya sudey bole buat koleksi baju, kasut dan handbag ..yahoooo..hehehhhe.thanks IBu..

p/s I LOVE U la IBu...hihihi..Ibu, terima kasih sangat sbb jaga, mndidik diriku ini selama 23 tahun ( 1 jangka masa yg sgt pnjg ). Pengorbanan ibu mmg tak mampu nak dibalas..tak terhitung banyaknya jasamu pada anakmu ini. Terima kasih sbb membesarkan anakmu yg amat nakal & keras kepala ini..hihihihi...

As a child you walked before me,
To lead by example.
As a teenager you walked behind me
Looking out for my back
and being there when I needed you.
As an adult you walk beside me
So that, as two friends,
we can enjoy life together..
Happy Mothers' Day, Mom






No comments: