Nothing special Bout me..daaaaaa

My photo
music addict.food lovers .coff-a-holic.daddy's little girl.book lovers.Food lovers ..Love photography

February 4, 2011

Rasa tak Dihargai?


Aku tertarik dgn satu soalan dlm formspring aku ni. Mungkin dia telah membaca blog aku yg bertajuk Hargailah org yg kita sayang. Aku rasa pemberi soalan ni msti tgh bersedey hati mengenangkan nasib diri yang tak dihargai oleh pasangan. Aku jawab spt pic di atas..Tak nampak ke??? kalau tak nmpak, ini aku repeat lagi sekali "mcm mana awk tau dia tak hrgai awk? Org yg tak hargai kita, takkan syg pada kita. Mungkin awk tak nmpk cara dia mghargai awk.Manusia ni mcm2 prangai ada. Adakah awk nk dia hrgai awk dgn cara membelai awk @ belikan adiah yg mhal2?.Setiap org ada hati yg kita sndri tak tau apa rahsianya.. Sy takkan buat pape jka terjadi pda saya sbb sy yakin klu dia jodoh saya, sy akan teruskan.klu dia bkn jodoh sy, sya akan berdoa smoga dia akan sntiasa mghargai & syg saya.Klu msg2 da syg & cinta, takkan tmbul soal mghargai.". cthnya, mcm bf saya, (cewahh bersaya-awak plak), dia selalu ckp sy tak menghargai dia walaupun dia ckp sy ckup syg & cinta dia. Saya tak tahu kenape dia selalu ckp mcm tue. Sy tak paham hati lelaki. Saya tak faham perasaan & apa yg org lelaki inginkan. Cukuplah saya menyayangi dia, mencintai dia, berbuat romantis sekali-sekala spt membeli kad & hadiah.(hadiah biar murah janji ikhlas) serta berhasrat utk menjadi isteri dia. Saya bukanlah perempuan yg terlalu moden + terlalu open utk membelai mesra rambut+ muka dia, bukan jugak perempuan yg dibawa kehulu-hilir ke bilik hotel semata-mata utk memuaskan nafsu seorg lelaki. Itu bknnya cara kita menghargai seseorg. Jika awk seorg lelaki, awk kena faham, tak semestinya dihargai itu adalah dgn melayan awk setiap masa. Seseorg yg berhasrat utk menjadi teman hidup awk sepanjang hayat adalah penghargaan & pengorbanan yg pling terbesar yg dia lakukan, kalau tak percaya, tanya dia " awk nak jadi isteri/suami saya tak?" Kalau dia nak, lupakan soal tak dihargai okey ... Percayalah pada saya.cewahhh.hehehe. 

p/s : suka dgr dialog Raja Farah dlm filem Aku Masih Dara." saya nak bagitau sesuatu dgn awk.ermmm..Confession...supaya awk tak pndg rendah pada saya. I am still a virgin. Saya ada prinsip "mahkota saya cuma utk seorg lelaki yg boleh membimbing & memimpin saya , bukan utk lelaki yg cuma fikirkan nafsu semata-mata.".


No comments: