Nothing special Bout me..daaaaaa

My photo
music addict.food lovers .coff-a-holic.daddy's little girl.book lovers.Food lovers ..Love photography

February 25, 2011

Busy

Assalamualaikum..tak jawab dosa..tetiba dtg mood nak tulis blog..huhuhu..1st sekali sedih giler sbb tak dpt nak join 1 contest yg bertajuk "aku, dia & vintage" sbb tarikh da abis..hahhhahha. Contest ini telah ditag oleh Ida, malangnya 2 mggu ni mmg bz yang amat okey..hadiah dia bestttttt kot.Tapi nak wat camne kan? da nasib lambat.huhuhu..Tahniah Nadia sbb tak dpt join.hahaha... Okey, pada entri kali ni, nak bagitau la sbb kenapa aku bz sesangat?? sbbnya rutin harian aku selama 2 mggu ni bermula pada pukul 9 pagi sampai pukul 3 pagi..gila kan??? ahh takpe ar, janji aku da lakukan yg terbaik malam tu. Sebenarnya mcm ni, aku telah menyertai pertandingan akustik dan alhamdulillah dapat tempat ketiga. Ketiga jela sbb praktis pon 2 mggu je kan? hahaa..malas ar nak ckp banyak..tgok gambar je k.hehehe.
 satu-satunya bunga yang menyeri..cewahhh.hahhah

 Muka ngah feel, padahal sedang kejangkan perut tu sbb nak tarik suara. Terserlah pipi yg tembam..

 yang bertopi adalah Pak Mul'am..tenaga pengajar muzik dan vokal..diimport dari Indonesia.hehehehe

Vokal semakin baik setelah berguru ngan Pak Mul'am.makaseh yer Pak

Tips dari Pak Mul'am:

-Pak Mul'am bilang, Hetty Koes Endang menjaga vokalnya dgn menjerit dalam air (dlm bathtub yer)

- Nadia, kamu jgn sempitkan tekaknya..luaskan tekak..( ketika nak tarik vokal, kena luaskan anak tekak supaya suara tak tergelicir).

- Nadia, ketika mau tarik vokal tinggi, rasakan kekejangan di perut (so, masa nak tarik tu, aku siap2 nak buat kejang dah, hahahhah)...

- Vokal yang paling mantap, apabila urat2 timbul di leher..huhuhuhu .itu yg paling hebat.

Tips dari anda?? bagaimana??? share la bersama2.Sharing Is caring

No comments: