Nothing special Bout me..daaaaaa

My photo
music addict.food lovers .coff-a-holic.daddy's little girl.book lovers.Food lovers ..Love photography

February 6, 2011

Khurafat

Assalamualaikum. Hari ni aku baru berpeluang tgok filem Khurafat.(korang jgn la gelak plak!!!! Taulah da ketinggalan zaman kan.hehhehhe).Maklumlah hati ni main-main, kejap nak tgok, kejap tak nak tgok. Aku ni bkn jenis kaki wayang. Dlm setahun, ada la 3 movie je aku tgok.hahhahha.Itupon bila org kecoh cakap best giler..giler la filem tu mmg 10 bintang la.Mcm2 komen yg aku dengar. So, ramai jugak ckp citer Khurafat ni best giler + mmg TErbaekk la. Ok fine aku tengok!!!. Ok, Jalan ceritanya aku suka walaupun agak slow. Aku nak ngantok gak tapi sbb ada unsur2 suspens yg dasyat, terbantut hasrat nak tido. Aku suka dgn pengarah yg bijak bermain dgn unsur-unsur suspens yg tak disangka-sangka. 


Actually agak penat tgok filem ni sbb aku asyik nak melatah "ohh mak ko". "oh mak ko".kantoi sudey aku melatah dlm wayang. Lepas tu, asyik nak tutup muka. Aku bukan takot hantu sebenarnya, sbb pengalaman nmpak hantu kat kolej kediaman dulu tlh menjadikan aku manusia yg berani( maklumlah hostel aku blkgnya ada hutan, korg paham2 jela, hostel lama kot!!!). Selalu la ustaz dtg tabur lada hitam & garam.(Aku pon tak tau apa functionnya, adalah tu kenapa ustaz tu buat camtu kan). Tapi apa yg aku takut sgt bila tgok citer ni sbb Sound Effectnya. !!!!. Sakit jantung aku ni haaaa. 


Bagi aku ada pengajaran yg penting nk disampaikan oleh pengarah iaitu balasan kpda org yang mengamalkan ilmu hitam. Takkan selamat hidup seseorang apabila mengamalkan ilmu hitam.Sampai mati "menda" tu akan kejar kita. So, ingatlah org yg tersayang .Sbb "menda" tu akan menganggu kehidupan kita termasuklah org2 disekeliling kita. Pengajaran lain adalah hormati setiap manusia esp kepada perempuan. Jgnlah nak gaduh2 ngan laki, jgnlah buat lelaki bengang, klu tak suka, ckp tak suka, tak payah nak sembur2 air kat muka org tu, tak pyah nak ludah2 org..Ko ingat ko hebat buat camtu?. Aku sentiasa ingatkan diri aku & adik-adik serta kawan-kawan, kita jgn buat org marah @ sakit hati. Banyak cerita yg aku dgr dari kawan-kawan aku sendiri bila terkena buatan org, cthnya kemaluan menjadi buruk, menjadi sasau, menjadi gila sehingga membunuh diri. Ini bukan perkara main-main!!!!. Hati manusia lain-lain, ada yg bole menerima perbuatan & kenakalan kita & ada yg tak boleh serta terasa hati sehingga berhasrat nak membalas dendam. Berhati-hatilah apabila melakukan sesuatu. Jgn sampai ada yg terasa hati & terluka dgn perbuatan kita.



Jangan  melakukan perjanjian dgn syaitan!!! 

p/s : Sentiasalah  mengingatkan diri kita agar tidak menyakiti hati org.