Nothing special Bout me..daaaaaa

My photo
music addict.food lovers .coff-a-holic.daddy's little girl.book lovers.Food lovers ..Love photography

November 22, 2009

8 LELAKI PILIHAN SAYA..~

1. MESTI MENCINTAI SAYA SEPENUH HATI DAN SEPENUH JIWA DAN RAGANYA
Bakal suami saya tu mestila sayang and cinta saya...kalau tak cinta macam mana la nanti kehidupan saya bila dah kawin..ye takkkk...inilah ciri paling penting..lelaki yang mencintai saya sepenuh jiwanya akan membahagiakan saya dan kehidupan saya..yeahhh..~ Dialah yang akan bertakhta dalam hati saya...Kalau dia tak cinta saya, mungkin dia akan berpaling pada orang lain satu hari nanti..arghhhh tak muuuu...~ dan dia perlu ikhlas menumpahkan kecintaan dan kesetiaannya kepada saya..dan saya berjanji saya akan menjadi seorang isteri yang baik kepadanya...hihihihihi...

2. MESTILAH PENYAYANG
Lelaki itu mestilah penyayang...maksudnya disini sayang pada saya dan sukakan budak-budak..sebab saya pun suka budak-budak...jangan sesekali memukul saya @ menampar @ melakukan kekerasan terhadap diri saya dari segi mental dan fizikal..Jangan sesekali bersikap panas baran depan saya..sebab saya paling tak suka laki sebegitu... Yang paling best kalau dia dapat manjakan saya..hihihihi..saya memang suka dimanjakan..hahhaha...saya tak suka laki yang suka memukul, menampar budak2..atau mencederakan haiwan walaupun saya pun tak suka nak bela binatang peliharaan...Kalau kita nak tahu laki tu penyayang ke tak kan, kita try la buat dia marah..tgok la apa tindakan dia.n kalau dia ada pet, tgok macam mana cara dia layan binatang tu....mesti sweet sangat....

3. SEORANG YANG BIJAK, EDUCATED & BEKERJAYA
hahaahah...ni kriteria yang penting jugakk....tak tau kenapa saya suka orang sebegini..mungkin masa depan dan kehidupan saya akan lebih terjamin kalau saya berkahwin dengan orang sebegini..mmg la pnting..nanti nak bagi saya makan apa???pasir??batu??kayu??? saya hanya makan makanan seperti mee, bihun, dan fast food sahaja..serta makanan ringan..hihihihii...saya nak kehidupan saya selesa dan sederhana, tak mewah sangat pun takpe, asalkan apa yang saya nak, saya dapat..jgn risau, saya bukan seorang yang demand k..yang paling penting lelaki tersebut mestilah mempunyai aset sendiri seperti kereta dan rumah..rumah sewa pun takpe, asalkan dia mampu bayar bulan2..hihihihi..barula boleh masuk meminang saya...sebab, kalau dia tak de pape, tak mungkin ibu dan bapa saya akan menerimnya..saya sendiri pun berusaha nak cari duit untuk sara kehidupan saya..takkan saya nak tanggung dia pulak kan..tu lelaki yang tak malu namanya..saya cukup menyampah kalau perempuan yang sara lelaki..~ saya takkan berkahwin dgn laki begitu..

4. MENGHORMATI ORANG TUA
saya cukup pantang kalau ada orang bersikap kurang ajar dengan orang yang lebih tua..tak suka la..lebih2 lagi dgn ibu dan bapa saya @ tak kira la parents sape2 pun..lelaki yang boleh mengambil hati ibu dan abah saya, lelaki itulah pilihan saya...hihihihihihi..ibu saya senang jer. kalau dia ada kerja, bagi la adiah ape2..dia suka la.hahahah.biasala perempuan kan..bapak saya pulak, cukuplah kalau laki tu baik dan boleh menjaga saya, ada kerjaya untuk menyara saya..ok beres...semuanya akan diberkati..hihihhihi...saya tak suka lelaki yang bersikap kurang ajar dan bercakap kasar dengan mak n bapak mereka...nti hidup keluarga saya tak berkat..paling penting, sebelum kahwin, mestilah dipersetujui kedua-dua pihak..selagi kedua2 pihak tak bersetuju, saya takkan berkahwin....

5. BERIMAN & TAHU AGAMA
saya bukanlah mencari lelaki yang perfect walaupun kadangkala saya ni macam perempuan yang perfectionist ckit..kihkihkih....saya bukanla mencari imam, ustaz, bilal dan pakar agama..cukuplah kalau dia mampu membimbing saya dalam soal agama..supaya bila kahwin nanti rumah tangga saya lebih harmoni dan sejahtera...saya nak rumah saya diterangi Nur dan sejukk je selalu..cukuplah kalau lelaki tersebut menjaga solatnya, tak meninggalkan puasa dan tidak melakukan perkara2 yang tidak baik seperti minum arak,kaki clubbing, berjudi dan perkara2 yang tak bermoral lah..ada paham?????

6. PEMBERSIH
ni paling penting jugak...pendek kata 10 senarai ni mmg la pntingg bagi saya..saya paling pantang laki pengotor dan busuk..sebab saya amat sukakan wangian...kalau busuk, macam mana saya nak hidup dengan dia..saya tak suka dia kotor, busuk dan pemalas...saya sukakan lelaki yang kemas, bersih dan wangi..kalau muka hensem pun, tapi kalau bau cam hampeh..eeee...menggelikan btol...saya tak suka lelaki yang suka menyimpan bulu panjang2 kat muka ...i dont like ok..kalau seorang lelaki itu pembersih dan kemas, rumah saya mesti kemas dan cantik...keperibadian seseorang laki mencerminkan kehidupan dia..kan best macam tuh....

7. ROMANTIK
Saya sangat sukakan lelaki yang romantik..yang setiap hari mengatakan dia cinta n sayang pada saya...yang memberikan saya kad dan hadiah pada hari jadi dan hari2 tertentu misalnya anniversary kami...hadiah tak mahal pun tak pe..sebab saya bukan seorang yang materialistik..yang paling penting ingatan tulus dan ikhlas... kalau nak bagi bunga, bagi 3 kuntum rose merah dan putih cukuplah..saya tak nak sejambak yang mahal tuh..membazir jer..kad pulak, saya nak yang simple2 n murah2 jer..tak de bunyi2 dan lagu2 pun tak kisah...asalkan dia ikhlas..hihihihihi..dia mestilah melayan saya seolah2 saya seorang puteri raya..uwarghhhh bestnya..tringin nak jadi puteri...~

8. TIDAK MENGONGKONG KEHIDUPAN SAYA
Saya tak suka lelaki yang bila saya nak buat ini, tak boleh..itu tak boleh..sampai saya sendiri pun tak boleh nak pikirkan diri saya sendiri..sebabnya saya asyik nak ikut cakap dia jer....saya juga perlu memkirkan masa depan saya dan diri saya sendiri...kalau saya buat sesuatu yang tak betul, lelaki tersebut perlulah nasihat dan bagi moral support pada saya.itu yang saya harapkan...saya memerlukan lelaki yang memberi sokongan kepada saya tidak kira dari apa sigi sekalipun...bukannya mengkong saya...


No comments: