Nothing special Bout me..daaaaaa

My photo
music addict.food lovers .coff-a-holic.daddy's little girl.book lovers.Food lovers ..Love photography

April 7, 2012

PRE-WEDDING

Assalamualaikum...mesti awak-awak semua ingat kitew nak tawen kan?? (asal budak2 sekarang suka jadi perosak bahasa ea?? grrrrr..smpai aku pon dah terikut-ikut.skrg klu nk taip apa2 kt FB msti "kita" jadi "titew", "la tu" jadi "letewww", "sayang jadi tayang"..) ...arghhh Stop It..jangan mengarot disini..okay ckp psl Pre-Wedding, mesti korg semua esp mber2 aku terkejut tgok tajuk entri aku ni kan??kihkihkih..hahhah padan muka.kena tipu.

Actually tajuk ni takde kena mengena ngn aku pon.Cuma aku nak tahu la apa tujuan @ relevennya pre-wedding ni?? Bagus tak?? apa kebaikannya..best giler ke?? ce citer ce citer ..Tapi bagi aku setiap pasangan yg nak berkahwin ada sebab tersendiri. Aku andaikan mungkin mereka :

* nak jadikan gambar2 pre-wedding sbg 1 kenangan nak tjuk pada anak cucu kelak
* nak menghayati keindahan saat-saat bercinta
* gambar-gambar pre-wedding tersebut akan digunakan semasa hari persandingan.cth nak hias kat pintu gerbang ke, utk dihias di meja ke dll

 contoh pre-wedding versi budak2 kecik tak matang tapi nak kawin dah..hehehe

Ok, mmg best jgk la pre-wedding ni sbb nanti kita akan tentukan tempat yg paling best, menarik & mungkin tempat tersebut tersimpan kenangan manis utk pasangan tu la kan..cth tema back to school, pkai uniform sekolah, tema romantis di pantai, tema santai..macam-macam lagi la..Korang pon mesti suka kan??? hehheeh ececceecchh

Rasa-rasa aku nak buat pre-wedding ke tak nak???hehehhe tara.....

tak nak buat......hehehehhe..nak tau sebab apa?..sebabnya :

* nanti kena upah photographer kena bayar mahal plak..hehehhe (dasar kedekut kan)
* nanti nak kena beli baju baru , props -belon, payung, bakul buah, buah..duit lagi.hahhahha..nak tunang pon banyak pakai duit wooooo..nak kawin apatah lagi...... jadi..... elakkan pembaziran.....

kita buat POST-WEDDING masa honeymoon..amacam??? hehehe.

POST-WEDDING, kita nak bergambar mcm ni pon takpe...hehhehe. suami nak dukung isteri ke, isteri baring atas riba suami ke, nak berpelok ke, dah bolehhhhhhh....hehehheh.mesti sweet & romantik gitu...

okay, klu nak buat post-wedding tu mesti perlu cari lokasi, tarikh, props, baju kan.. kalau idea aku, aku nak tempat yang romantik, tenang, ada view yang cantik..dimanakah??? jeng-jeng jeng, tunggu la satu hari nanti k.hahaha. Cth la kan, Cameron Highland, Langkawi, Pulau Tioman ke..(tapi pastikan photographer sanggup ikut, kena bayar lebih la utk penginapan)

tarikh terpulang pada pasangan masing-masing la kan..lagi best kalau 2 @ 3 hari lepas kawin sbb mood pengantin baru tu masih terasa..Jangan pula time dah mengandung, baru nak post-wedding..nanti dah jadi maternity photography.hehhehe

Pemilihan pakaian pun terpulang pada pasangan masing-masing. Kalau nak mengimbas zaman persekolahan, pakailah uniform sekolah. kalau rasa2 badan kecik molek, muka cute2 bole pkai uniform sekolah rendah..Kalau montel-montel mcm aku ni pkai baju sekolah menengah lebih elok la kot..Kalau tema santai, lebih menarik kalau pasangan pkai baju sedondon, contoh dua2 pkai kemeja putih, @ dua2 pkai baju Polo couple (perlu ke mention Polo)ahaks ahakss..ikot la nak tema apa, rockers ke, tema ala2 pntai ke.

props ni benda yang simple2 je & boleh dipegang, dibawa kemana sahaja. Contoh mcm payung warna-warni, bakul buah,lollipop ke, buku ke, teddy bear ke..macam2 boleh dijadikan  sbg props.ikut kreativiti masing-masing. so, camne?? nak buat pre ke post??lalallalala


Ini  antara studio photography yang menarik bagi aku :
http://www.facebook.com/thephotographerkl - gambar diorg sgt sharp
http://www.facebook.com/ministryofmoment - aku suka cara mereka edit warna..soft & smooth je tgok
http://www.facebook.com/AnnasEaskeyPhotography- gambarnya sgt timbul & smooth tanpa sbrg cela..
http://www.facebook.com/nazzmedia- suka picture angle yg mereka ambil..
http://www.facebook.com/bishrulphotography- area Pahang bole ambil dia yer..hehehe.

sumber : google image

No comments: