Nothing special Bout me..daaaaaa

My photo
music addict.food lovers .coff-a-holic.daddy's little girl.book lovers.Food lovers ..Love photography

September 11, 2011

takde tajuk..

manusia oh manusia..mengapalah  ada segelintir manusia selalu ada menyimpan rasa tak puas hati pada orang lain..nak buat kebaikan pun, dikeji..kalau buat jahat, mmg ptut terus dimaki..Sebab tu la makin lama, manusia susah nak berubah jadi baik..sebabnya apa??? sebabnya tak de sokongan..yang ada hanyalah KUTUKAN & KRITIKAN yang menjatuhkan !!

takde manusia yang sempurna la derrr...aku hanya menyampaikan apa yg org kata..bukannya aku memandai ckp sendiri...mungkin engkau tidak pernah memberi peringatan utk diri sendiri mengenai sesuatu pembelajaran & mengenai sesuatu ilmu. Tapi kau sering menuding jari kepada orang..oh ini salah, kau tau tak ini haram?? ishh kau ni jgn ckp pasal agama lah, cermin diri tu dulu...beginikah kata-kata engkau pada seorang manusia yang  ingin berubah ke arah kebaikan??? 

p/s :Biarlah perubahan itu berlaku sedikit demi sedikit daripada tidak berubah langsung & trus hanyut dlm nikmat dunia..


Wahai diri, biarlah dirimu jatuh bangun, merangkak tegak, dalam taubat demi taubat yang tidak "menjadi" berbanding larian dosa yang maju dan laju tanpa henti-henti..Lebih baik hatimu selalu terdera oleh rasa berdosa sepanjang hayat daripada tertipu oleh "nikmatnya" yang menyebabkan siksa selamanya di akhirat ..

~sumber : kempen aurat saya maruah saya!

No comments: