Nothing special Bout me..daaaaaa

My photo
music addict.food lovers .coff-a-holic.daddy's little girl.book lovers.Food lovers ..Love photography

September 6, 2011

IKTIBAR TSUNAMI

Assalamualaikum...dah lama tak menjenguk blog ni..maklumlah semangat raya..Blog dibiarkan begitu sahaja..heee..Terlebih dahulu, saya Nadia ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri. Maaf Zahir dan Batin..oklah, sempena raya ni kan, mcm2 drama, telemovie, filem yg disiarkan kat tv kan, Tapi korang ada tak tgok rancangan dokumentasi "Iktibar Tsunami"???  Aku ni kdg2 malas jugak nak tgok rancangan berilmiah mcm ni, heee teruk kan..tapi disebabkan time tu, ibu aku semangat je tgok, siap komen2, ckp2 dpan tv, aku pon join sekali...Rasanya kawan-kawan tentu dah tau kejadian yg dah lama tu, aku pon sbenarnya dah tau..cuma aku tertarik pada kata-kata seorang pakcik @ rakyat tempatan Acheh mengenai mangsa-mangsa yang mati ketika kejadian itu .Beginilah serba sedikit apa yg dikatakan..Tapi mggunakan ayt aku sndri la yer sbb ingat2 lupa dah :

               " Saya nampak sendiri mayat2 yang mati akibat tsunami ini, dan apa yg paling menyayat hati, saya mendapati mereka yg menjaga maruah & menjaga aurat, dirinya mati dlm keadaan yang baik & kekal berpakaian sepertimana mereka masih hidup, tetapi mereka yg tidak menjaga aurat & tidak menjaga malunya, mayat mereka berada dlm keadaan aib- 

p/s : ada benarnya apa yg pakcik ini katakan. Cuma apa yg aku nak katakan, " Apabila kita menjaga malu & maruah kita, serta menutup aurat kita, Allah SWT juga akan melindungi & menjaga aib kita. Ya Allah, jauhilah aku dari kemungkaran dan kesesatan.. Lindungilah hambamu ini..

No comments: