Nothing special Bout me..daaaaaa

My photo
music addict.food lovers .coff-a-holic.daddy's little girl.book lovers.Food lovers ..Love photography

April 17, 2011

SEBELUM ENGKAU HALAL BAGIKU ...

Bismillahirahmanirahim.

Disini aku selalu merindumu dlm stiap buTir air mata doa cinta.
Membisu dalam diam penantian suci untUkmu..
 untuk jodohku yang masih menjadi rahsia Allah.
SmOga smua Kan indah pada masanya...
...Dlm dakapan hangat cintaNYA.

 sebelum engkau halal bagiku
aku tidak ingin mencintaimu
aku takut Allah cemburu padamu
...aku tidak ingin menuntut apa2 darimu
kerana aku tahu aku bukan siapa2 untuk mu

aku bukan orang baik
tapi aku ingin berbuat baik
agar aku pantas untuk engkau jodohku yg baik

engkau yang dipilih Allah yang sudah ditulis
dalam Loh Mahfudz
semoga engkau boleh membimbingku
dengan mencintaimu, namun tak melebihi cinta ku pada Allah

aku adalah tulang rusukmu yg bengkok
maka berhati-hatilah denganku
  aku boleh saja terus membengkok jika engkau tidak mengajarkan ku kepada apa2 yg ma'ruf menurut Allah..

 Rasullulah SAW bersabda “Nasihatilah perempuan dengan cara yang baik! Perempuan itu diciptakan dari tulang rusuk, sementara yang paling bengkok itu bahagian teratasnya.
Jika engkau berkeras meluruskannya, ia akan patah. Tetapi jika engkau membiarkannya, ia akan bengkok selamanya. Maka nasihatilah perempuan dengan cara yang baik!” (HR Bukhari, Muslim, Ibnu Abi Syaibah, dan Baihaqi)

aku boleh menjadi lurus andai engkau mahu mengajakku kpd kebajikan
smoga engkau hadir disaat yg tepat..

Sebelum Engkau Halal Bagiku...
Disini aku selalu merindumu dalam setiap buTir air mata doa2 cinta ku,.
Membisu dalam diam penantian suci ku untUkmu..
Duhai Yang ALLAH pilihkan untuk ku...

SmOga semua aKan indah pada masanya...
...Dlm dakapan hangat cintaNYA..
 kuyakin Andainya kaulah jodohku yang tertulis di Loh Mahfuz,
Allah pasti akan menanamkan rasa kasih dalam hatiku juga hatimu. Itu janji Allah.
 Akan tetapi, selagi kita tidak diikat dengan ikatan yang Halal, selagi itu jangan dibazirkan perasaan itu, kerana kita masih tidak mempunyai hak untuk berbuat begitu.

Juga jangan melampaui batas yang telah Allah tetapkan.. ku amat takut Allah murka terhadap ku..

Rasulullah saw. bersabda: Sesungguhnya Allah itu cemburu dan orang yang beriman juga cemburu. Kecemburuan Allah, yaitu jika orang mukmin melakukan apa yang diharamkan. (Hadis riwayat Abu Hurairah ra.,)

Ku kan tetap menantimu dengan segenap jiwa dan ragaku.. Ku kan menjaganya untukmu..

Bagi Ku cinta kerana Allah tak kan pernah sia-sia kerana hanya janji nya lah yang pasti, 

“Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula).
”(An Nur : 26).


sumber :panduan islam



p/s : Ya Allah Ya Tuhanku jadikanlah aku hambamu yang solehah. Jauhilah aku dari kemungkaran & maksiat..Tetapkanlah & teguhkanlah imanku dari anasir-anasir liar yg boleh mempengaruhi jiwaku dan hatiku. 

No comments: