Nothing special Bout me..daaaaaa

My photo
music addict.food lovers .coff-a-holic.daddy's little girl.book lovers.Food lovers ..Love photography

July 15, 2012

Drama Ameera & kulit cantik


Assalamualaikum..buat pe tu?? dah makan??hahhah (ko ingat ko tgh sms ke?), meroyan sat)..Ok, sape kat sini yg layan drama Ameera.Ala, lakonan Rita Rudaini, Shamsul Yusof & Zarina AF tu..Aku mmg layan drama ni dri episod 1 smpailah skrg ni, klu tk silap dh episod 23. Perghhh makin menyirap la tgok lakonan Zarina AF tu..sakit hati rasa nak tumbok2 je muka dia yg psiko tu..Perghhh mmg mjadi habis la Zarina berlakon..Serious dia boleh pgi jauh dlm dunia lakonan. Aku mlas ar nak cerita pasal sinopsis dia ni, psl dah episod 23, semua org dah tau kot..hehehe..klu tak tgok, silalah tgok kat Tonton yer..Aku selalu terpikir ada ke kat Malaysia ni perkahwinan kontrak camni semata- mata nk dapatkan anak. ok, perkahwinan mmg sah disisi Islam sbb ada akad nikah, semua hal2 wajib pernikahan ada.Tapi perjanjian @ kontrak utk menceraikan isteri tersebut setelah melahirkan anak tu camne?..klu salah sorg mungkir jnji & melanggar kontrak tu camne ea?? bole bawak mahkamah ke?? huh tak paham aku, sbb tak pnah dgr kes mcm ni kat Malaysia.Tapi yg lawaknya gila urban mak mertua Rita dlm drama ni (lakonan Jasmin Hamid), guna kata ganti diri "I" & "U" dgn anak.hehhehe kerlasss u..u olls ada?? cth : u jgn nak melawan ckp i.hehhehe.



tapi serius la Rita Rudaini cantik sangat.kulitnya halus mulus mcm baby okay..oklah, alang2 dah cerita psl kulit ni, aku nak share psl perawatan kulit ngn korang.Baru2 ni aku join grooming, penceramah tu ajar cara2 nk kulit cantik & licin..wow, mmg mjadi la..bukan perempuan je yg buat, lelaki2 pon sibuk je nak cantikkan kulit jugak..grrr..ok camni:

- beli nestum & susu segar dlm kotak tu ok (ala dutch lady pon bole).jgn lak beli susu pekat tu..lepastu, blend nestum tu & letakkan susu.dah gaul2 tu, gosoklah kat kulit, nti kulit jadi lebih bersih & hilang kotoran serta daki. 

ok.tips kedua..

- beli almond yg dh siap tu..( yg kaler putih2 tu, dan dihaluskan).kemudian blend juga.ingat, blend tu jgn over sgt smpai jdi air plak..gaulkan dgn susu segar..gosok la pada seluruh kulit. hasilnya, kulit korang akan licin & berkilat sbb dlm almond ni ada oil dia yg mmg bagus utk kulit.

Dua2 cara ni bole disapukan pada muka.buat mcm skrub. Rajin2 kan diri anda.selamat mencuba..

4 comments:

MAI'sarah said...

saya pun minat rita rudaini dari dulu lagi...sebab dia cantik plus tinggi :D
n kalau bab2 berlakon saya memang suka tengok rita rudaini dengan ayu raudah...sangat cantik

Carl Nadia said...

bhaahahha oooo sbb dia tggi je ea??haha..akak mnat sbb dia mmg cntik pastu kulit mak aiii comelnyaaa.

MAI'sarah said...

eeee kan saya kata dia cantik juga...ish akak ni

Nasuha said...

sy suka drama ni..xprnh miss nk tgk.